Krabton Dasha 3 van Nobby

Krabben is een basisrecht van katten en als je niet wil dat ze dat aan je meubels doen, dan moet je als eigenaar voldoende andere krabmogelijkheden voorzien. Om die reden kocht ik vorig jaar een krabton.
Het voordeel van een krabton is dat het minder plaats inneemt dan de meeste krabpalen. Ideaal dus voor kleinere ruimtes!


Bij mijn zoektocht naar de juiste krabton, waren mijn belangrijkste voorwaarde dat de diameter niet te groot was (omwille van de kleine plaats waar ik ze wilde zetten) en dat de ton hoog genoeg zou zijn. Het is immers belangrijk dat een kat zich helemaal kan uitrekken terwijl hij zijn nagels ‘scherpt’.
Ik kwam uit op de krabton Dasha 3 van het merk Nobby, met een diameter van 38cm en een hoogte van 98cm. Er zitten 4 grote gaten in en de kat kan langs de binnenkant van het ene naar het andere niveau klimmen. Ik heb die van mij gekocht bij Animal Stars en de kostprijs was toen 79,90 euro. Toevallig moest ik rond die periode in de buurt van Animal Stars (Beverlo) zijn, maar ze leveren ook gratis vanaf 40 euro aankoopbedrag.

De krabton is er nog steeds te koop en kost momenteel 99,90 euro, wat nog steeds een mooie prijs is voor een grote krabton.

 

De ton deed voor Mylo al snel dienst als uitkijktoren. Er inklimmen deed hij in het begin echter niet uit zijn eigen. Ik heb dan een paar keer zijn eten in de ton gezet en dat was blijkbaar genoeg motivatie om de ton eens langs de binnenkant te inspecteren. Sindsdien klimt hij regelmatig in en op de ton. Bovendien vindt hij de ton heel leuk om aan te krabben (wat het primaire doel was) i.t.t. de krabplank die er vlak naast hangt. Soms spelen we ook in en rond de krabton. Niets is plezanter dan de pluimen van een hengel in één van de gaten te laten verdwijnen en Mylo die dan zijn uiterste best doet om de pluimen op te sporen in de ton.
Mylo in de krabton lokken met eten
Mylo in de krabton lokken met eten
Je hoort het al, Mylo en ik zijn eigenlijk heel tevreden met deze krabton. Nu, meer dan een jaar na aankoop, is de ton (op een klein gaatje na) nog steeds in goede staat (wat niet van zijn krabpaal kan gezegd worden) en wordt die nog steeds intensief gebruikt. Een krabton kopen is wat mij betreft een aanrader voor elke katteneigenaar!
Mylo in zijn krabton.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+