Review van krabpaal Valencia.

Omdat katten krabmogelijkheden in verschillende ruimtes van het huis nodig hebben, kocht ik naast de krabton vorig jaar ook een krabpaal om in mijn slaapkamer voor het raam te plaatsen. Ik koos voor de krabpaal Valenciabruin beige en kocht deze bij de Huisdiersuper. De krabpaal stond toen aan korting en ik kreeg hem voor 60,85 euro thuis geleverd.


De betaling en levering via de Huisdiersuper liepen vlot. Enige kleine minpuntje was dat door de wijze van verpakking, er een lichte indruk van een cirkel in één van de platen te zien was.
 
De paal was gemakkelijk in elkaar te zetten en paste mooi in mijn slaapkamer. Mylo was er ook blij mee en vond vooral de 2 bovenste palen plezant. Deze 2 palen had ik trouwens van plaats gewisseld omdat ik mijn raam dan gemakkelijker kon open doen. Opgelet voor mensen met grote katten: de ligplaatsen zijn niet heel groot. Mylo weegt 4 kg en kon er net op liggen.
Na een tijdje merkte ik dat Mylo zich graag uitrekt terwijl hij krabt en heb ik het hangmandje een verdiepje hoger gehangen zodat hij onderaan een extra paal had om aan te krabben.




Het hangmandje zelf heeft hij maanden genegeerd. Ik snapte dat totaal niet, want het ziet er mij super ‘cozy’ uit. Op een dag heeft mijn mama hem in het hangmandje geplaatst terwijl hij diep aan het slapen was en sinds die dag kan je Mylo geregeld terugvinden in dat mandje. Al moet je soms wel goed kijken, want hij ligt meestal lekker opgerold ;).
 
Ik was dus heel blij met de krabpaal Valencia (link), maar ondertussen zijn we iets meer dan een jaar verder en is mijn enthousiasme gedaald. De paal vertoond op dit moment al serieuze slijtage. Hij mag dan maar 60 euro gekost hebben, als ik elk jaar zo’n nieuwe paal moet kopen wordt dat uiteindelijk ook een dure affaire.
Er zijn eigenlijk 2 problemen met de paal momenteel. Het eerste en belangrijkste is dat de 2 bovenste palen steeds meer beginnen te wiebelen. Ik geef toe dat Mylo nogal wild kan doen en zich hard kan afduwen op die palen, maar ik heb ondertussen ook van andere kattenliefhebbers geleerd dat dit een gekend probleem is als je een krabpaal koopt met palen die slechts 11 cm diameter hebben.

Het tweede probleem is dat Mylo, zoals ik eerder al zei, graag krabt terwijl hij zich uitrekt en daardoor eigenlijk altijd op het pluche gedeelte krabt bovenaan de palen. Gevolg is dat hij daar nu volledig door zit.

Voorlopig ga ik deze paal nog wat oplappen en hem verder gebruiken, maar ondertussen kijk ik wel al uit naar een nieuwe krabpaal. Op wat ik hierbij ga letten, zal ik binnenkort ook op deze blog posten.
Conclusie: het is een mooie veelzijdige krabpaal die toch compact is en daardoor relatief weinig ruimte inneemt. Spijtig van de dunne palen en de pluche rond de palen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+