11 dingen die alleen kattenmensen begrijpen

Deze week verscheen er een artikel op de site van Flair met de titel ’11 dingen die alleenkattenmensen begrijpen’. Dat moest ik natuurlijk even bekijken en checken of het bij mij klopt of niet.

1.       Haren
Yep, met periodes ken ik de ‘oei, mijn trui hangt weer vol kattenhaar’-gedachte maar al te goed. Momenteel is Mylo volop aan het kweken voor zijn uberfluffige en zachte winterpelsje waar ik oh zo van hou. Maar ik besef ook dat het datzelfde schattige pelsje zal zijn dat over enkele maanden voor veel geërgerde opmerkingen zal zorgen... Dat neem ik er dan maar bij, nu eerst lekker genieten van dat winterpelsje.
Mylo zacht winterpelsje op buik

2.       Kat + laptops = BFF’s    
Oh ja! Dat is wel héél herkenbaar!! Stel, je zit met 3 mensen in de zetel. Twee hiervan hebben een lege schoot en handen die vrij zijn om een gewillig katje te aaien. De derde persoon moet dringend nog iets afwerken en zit naarstig op haar laptop (die op haar schoot staat) te typen. Drie keer raden welke schoot Mylo kiest... Hij durft het zelfs zo te spelen dat als je je laptop dan wegzet om hem te knuffelen, hij toch terug bij iemand anders gaat liggen. Ahja, dan ben je niet meer interessant want de laptop is weg :p.

3.       Schrammen
In het artikel spreken ze over schrammen als je ruzie hebt met je kat. Dat komt hier gelukkig niet veel voor. Ik heb Mylo eigenlijk nog nooit echt kwaad gezien. Maar schrammen komen mij zeker wel bekend voor. Tijdens het spelen of in een zotte bui komt het regelmatig wel eens voor dat hij vergeet dat ons teer mensenvlees niet stevig genoeg is voor zijn nageltjes en vergeet hij ze in te trekken.

4.       Mijn bed.          
Inderdaad, ook Mylo is er een kampioen in om het grootste deel van mijn bed in te palmen. Als ik opsta om naar toilet te gaan en terug komt, ligt meneer netjes in het midden van mijn bed te slapen waardoor ik me tevreden mag stellen met de rand van het bed. Natuurlijk kan ik hem wel verleggen als ik wil, maar hij ligt dan altijd zo schattig te slapen… tja, jullie begrijpen me wel  ;).
En euh, dat op je hoofd slapen heb ik ook een paar keer mogen ondervinden toen Mylo nog niet zo lang bij ons was. Geen idee waarom ze dat doen! :o
Mylo slaapt op mijn hoofdkussen
 

5.       Leuker dan mensen     
Het is inderdaad wel leuk dat katten niet tegenspreken of tegen je zagen (alhoewel, als je op youtube die filmpjes van klagende katten bekijkt…), maar het vervelende is dan ook dat ze niet antwoorden als je een vraag hebt hé ;).

6.       Dode dieren
Veel katteneigenaars zullen gewoon zijn aan dode muizen of vogels, maar dit klopt in mijn geval niet vermits Mylo een binnenkat is en hij nog nooit iets echt gevangen heeft (Ik vermoed namelijk dat de birdhengel niet meetelt :p).

7.       Knuffels
Katten knuffelen inderdaad vooral als ZIJ er zin in hebben. Soms komt dat ongelegen, maar meestal kan ik enorm genieten als Mylo zo’n knuffelaanval heeft. Hij kan echt kopjes geven en knuffelen als de beste!

8.       Speelgoed
Het klopt dat katten niet altijd voor duur speelgoed gaan. Dat geldt ook voor Mylo! Goed hoeft niet altijd duur te zijn. Gewoon de schoenveters van papa zijn schoenen zijn bijvoorbeeld al een geweldig spelletje ;).

9.       Oorlog
Dit gaat over het gevecht om je kat in een reismand te krijgen om naar de dierenarts te gaan. Dat heb ik dus totaal niet met Mylo! Als ik de mand open klaar zet, kruipt hij er vaak al zelf in nog voor ik een poging heb gedaan om hem ernaar toe te lokken. Hij beschouwd dat gewoon als een extra ligplekje waar hij zich veilig voelt :)
Mylo op zijn gemak in reismandje bij de dierenarts
 

10.   Oogjes
Katten hun ogen kunnen echt boekdelen spreken. Ik zie aan Mylo zijn ogen wanneer ik me moet schrapzetten voor een zotte bui of wanneer hij honger heeft en komt bedelen voor brokjes.

11.   Liefde
In het artikel staat ‘Hoeveel problemen je kat je soms ook bezorgt, je liefde voor je huisdier is te groot.’ Dat klopt wel, maar gelukkig bezorgt Mylo ons niet al teveel problemen. Ik moet wel toegeven dat ik mezelf er vaak op betrap dat ik moeite heb om niet te smelten als hij iets stouts heeft uitgehaald. Hij weet het dan ook altijd met zoveel flair en schattigheid te doen hé…
Mylo
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+