Review van de Cat Activity Fun Circle

De feestdagen beginnen te naderen en dat betekent op zoek gaan naar cadeautjes! En ook cadeautjes voor Mylo mogen natuurlijk niet ontbreken. Voor ik jullie verklap wat hij dit jaar onder de kerstboom krijgt, wil ik het hebben over één van zijn kerstcadeautjes van vorig jaar, nl. de cat activity fun circle.

Jullie weten dat ik een enorme voorstander ben voor voedselverrijking (zeker voor binnenhuiskatten) en dat ik heel enthousiast was over het catactivity fun board. Toen ik de fun circle zag wilde ik hem dan ook meteen laten uitproberen door Mylo en ik kocht het als één van zijn kerstcadeautjes.
Het bord is, zoals de naam het al zegt, in een cirkelvorm en bestaat uit 2 kanten. De ene kant heeft allemaal ronde vakjes, waarop schijfjes liggen die je kat dan aan de kant moet duwen. De andere kant heeft in het midden een paar vakjes voor snoepjes, met daarboven dunne staafjes die aan de kant geduwd moeten worden en deze kant heeft ook aan de buitenrand een gleuf met een balletje in. Dit intelligentiespeelgoed is van het merk Trixie en kocht hem vorig jaar hem bij Zooplus voor 12,9 euro. Ik zie nu dat hij bij hun Nederlandse site niet meer te krijgen is en bij hun Duitse site 'nog zo lang de voorraad strekt'. Als je het nog goedkoop wil hebben, moet je dus snel zijn! (Uiteraard wordt dit in andere winkels ook verkocht, maar meestal voor 20 euro of meer).
Ik moet eerlijk toegeven dat ik op Kerstmis zelf niet zo heel enthousiast was over Mylo’s reactie. Hij leek er heel snel klaar mee te zijn, wat natuurlijk niet de bedoeling was. Toch besloot ik om het nog een week de tijd te geven. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!!

Ondertussen is de cat activity fun circle is het voedselverrijkingsspelletje dat bij ons eigenlijk het meeste gebruikt wordt. Voordeel t.o.v. het cat activity fun board, is dat het compacter is en daardoor gemakkelijker te verplaatsen en minder plaats innemend.

De kant met de schijfjes die weggeschoven moeten worden zijn inderdaad te gemakkelijk voor Mylo (dus ideaal als je pas met voedselverrijking wil beginnen!), maar de kant met de staafjes is wel leuk voor hem. Hij is niet echt het type kat dat uit zichzelf met het balletje gaat spelen, maar ik leg zowel snoepjes in de vakjes onder de staafjes als in de gleuf met het balletje en dan ‘speelt’ hij er wel mee.

TIP: eerder schreef ik bij het cat activity fun board dat je dit ook gewoon in de vaatwasser kon steken. Natuurlijk moest ik dat voor jullie (kuch kuch, of voor mijn eigen gemak) ook uitproberen met de cat activity fun circle. Welgeteld twee keren liep dit goed. De derde keren eindigde ik met allemaal aparte, maar wel propere stukjes ;). Gelukkig kon ik het gemakkelijk terug in elkaar steken en vastlijmen, maar ik raad het dus af om de cat activity fun circle in de vaatwasser te steken.

Uiteraard heeft Mylo voor jullie weer een demonstratie gemaakt. Je kan op het filmpje beide kanten van de cat activity fun circle zien. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+