Katten en de kerstboom

Vorig jaar was het de eerste keer dat Mylo bij ons was met Kerstmis, dus we wisten niet goed waaraan we ons moesten verwachten.  We hadden nl. al veel verhalen gehoord over katten die in de kerstboom klimmen en alle kerstballen kapot maken.

Gelukkig bleek dat bij Mylo heel goed mee te vallen! Onze kerstboom heeft in totaal een paar weken gestaan en hij heeft slechts 2 keer met zijn pootje naar een kerstbal geslagen. De ene bal die daardoor viel, was gelukkig een plastieken bal zodat deze niet kapot viel.

Ik moet even iets bekennen... Hetgeen dat nu volgt is niet de originele tekst die ik voorzien had voor deze blogpost. Ik had geschreven dat Mylo dit jaar wel wat meer zelfzeker was waardoor hij soms over de pakjes loopt en al een paar keer met twee van de onderste kerstballen had proberen te spelen, maar dat het allemaal nog heel onschuldig was.

Iets nadat ik dit geschreven had, zag ik dat Mylo achter de kerstboom op één van de cadeautjes ging zitten. Het was een stevig cadeautjes (in een kartonnen doos), dus ik dacht 'ik neem snel even een foto voor de blog en dan haal ik hem daar weg'.

De foto die ik trok is diegene die ik eerder deze week al postte met de vraag 'Waar is Wally? Euh ik bedoel Mylo!'. Op die foto kan je zien dat hij naar boven kijkt, wat voor mij een teken was om hem daar snel weg te halen voor hij iets ondeugend zou doen. Maar nog voor ik mijn fototoestel op de tafel had kunnen leggen, zat meneer opeens helemaal bovenaan in de kerstboom! :o

Hij was via de stam omhoog geklommen en dan bovenaan gaan liggen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Mijn eerste reactie was om hem daar zo snel mogelijk uit te halen. Het blijkt echter niet zo gemakkelijk te zijn om een kat die niet uit de kerstboom wil en met zijn achterste helemaal in de boom zit eruit te halen zonder zelf de boom af te breken. Ik heb dan maar snel even een paar foto's voor jullie gemaakt in de hoop dat hij het ondertussen beu zou worden.

Even rustig rondkijken... Mooi uitzicht hier!


Hmmm een takje! Is dat eetbaar?
Oooh kijk, kerstballetjes! Wat leuk!!

Na deze foto's was hij het echter nog niet beu, dus heb ik hem er toch maar uit 'gevlochten'. Het leek wel of hij zijn best gedaan had om zich helemaal tussen takken en versieringen te weven...
Dit was het resultaat nadat ik hem eruit gehaald had:
Gelukkig niets kapot! Maar wel wat 'geherdecoreerd' .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+