Kattenbakserie (5/7): De kattenbakkorrels van Biokats

De kattenbakkorrels die momenteel gebruik zijn van het merk Biokat’s en ik gebruik nu de versie Micro Classic.


Wat beloofd het?
“Klonterende kattenbakvulling, met extra fijne korrels. 4 x efficiënter dan normale kattenbakvulling, maximale geurbinding, bijna compleet stofvrij, zacht voor de poten - Kwaliteit uit Duitsland” (Zooplus.nl)

Hoeveel kost het?
De zakken bevatten 14 l. Eén zak kost 0,61 euro per liter, maar als je 2 zakken samen koopt (wat ik meestal doe) dan kom je op 0,54 euro per liter. (Prijzen Zooplus.nl)

Wat is mijn ervaring?
Ik vind de vulling wel aangenaam en ik denk dat mijn gravertje Mylo er ook zo over denkt. Het heeft geen overheersende geur en de klonters vormen zich meestal mooi. Al moet je het wel even de kans geven, want als Mylo pas op zijn bak geweest is voordat ik het ga uitscheppen, dan is de klonter nog niet stevig en valt het uit elkaar.
Ik heb een groot kattenbakschepje met fijne gaatjes en daardoor is het heel gemakkelijk om zoveel mogelijk van de vulling te blijven gebruiken. De grote klonter blijft er nl. opliggen en als ik een wat zevende beweging maak, vallen alle niet gebruikte korrels er door zodat die verder kunnen gebruikt worden.



Een nadeel aan deze vulling vind ik de ‘uitloop’. Alhoewel, het is niet echt uitloop, maar eerder uitgraaf :p. Omdat het heel fijne korrels zijn, vallen ze nogal gemakkelijk naar buiten door het deurtje als Mylo weer eens enthousiast een putje graaft. De korreltjes zijn best irritant om onder je voeten te krijgen en blijven ook aan je sokken kleven.

Ik ben de nieuwe zak gestart op 7 maart waarbij ik 2/3 van de zak gebruikte. Daarna heb ik het nog 1 keer bijgevuld met het overige uit de zak en op 11 mei was het te verzadigd en tijd voor verversing. Ik kwam er dus 2 maanden mee toe met één binnenhuiskat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+