Kattenbakserie (7/7): besluit

En dan zijn we alweer aan onze laatste blogpost van deze reeks beland. Hoog tijd dus om de twee geteste kattenbakkorrels recht tegenover elkaar te zetten en een besluit te trekken.


Prijs
0,54 euro/l
14l ® 9 weken
0,58/l
10l ® 5 weken
Gemak
Goede klonters
Heel fijne korrels
Uitgraaf
Goede klonters
Zeer licht
‘Uitgraaf’ valt meer op
Geur
Goed geurbindend tot het te verzadigd wordt
Goed geurbindend (niet tot verzadiging geraakt)
Afval
Behoorlijk zwaar
Mag op de compostbak
Heel licht
Mylo
Leek met allebei tevreden :)

Voor de prijs ben ik uitgegaan van de prijs voor de grootste (duo)verpakking. Zoals ik in mijn review van Cat’s Best reeds vermelde, kocht ik daar een kleine zak van en waren de korrels zeker nog niet verzadigd toen ik met de test stopte. Maar er waren nog te weinig korrels over en vermits ik niet kon bijvullen, heb ik na 5 weken de test moeten stoppen. Ik denk ook dat, vermits mijn kattenbakschep voorzien was voor fijne korrels, ik meer ongebruikte grove korrels van Cat’s Best heb weg geschept bij het dagelijks proper maken. Bovendien denk ik dat je ook geld uitspaart bij de Cat’s best korrels omdat het veel minder weegt dan de Biokats korrels en je dus minder afval moet betalen als je net als bij ons een gemeente hebt waar je per gewicht moet betalen. Qua prijs komt het dus ongeveer hetzelfde uit volgens mij.

Vermits Mylo zelf met allebei de kattenbakvullingen tevreden leek, komt het dus meer neer op mijn voorkeur. Ik ben eigenlijk van beide kattenbakvullingen wel tevreden. Ze hebben allebei hun voor- en nadelen in gebruiksgemak. Ik denk dat ik een lichte voorkeur ontwikkeld heb voor de Cat’s Best korrels. Het grote nadeel hiervan was echter dat de korrels die door Mylo uit de kattenbak gekatapulteerd werden echt wel heel hard opvielen. Vermits ik ondertussen echter voor zijn adoptieverjaardag een nieuwe kattenbak aangeschaft heb met een hogere rand (jaja, die van Catit waar ik het eerder in deze reeksook al over had :p), denk ik dat het misschien toch nog een kans maakt. Ik heb momenteel nog enkele zakken van Biokats staan, maar ik denk dat ik daarna toch nog eens een zak Cat’s Best probeer.


Maar al bij al zijn het, naar mijn mening, beide aangename kattenbakkorrels! Voor zover je kattenbakkorrels aangenaam kan noemen natuurlijk ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+