Over buiten zitten met je binnenkat...

In de zomer zit ik zelf vaak buiten. Ik vond het dan ook zielig om Mylo elke keer alleen binnen te laten en bovendien miste ik zijn gezelschap. Maar mijn besluit dat hij een binnenkat is staat vast, dus moest ik een andere manier vinden.

Uiteindelijk heb ik hem zijn haltertje aangedaan, daar een heel lange lijn aan gehangen en die vastgemaakt aan de tuintafel. Op die manier kan hij door een groot stuk van de tuin rondlopen zonder dat ik de hele tijd achter hem aan moet lopen. Natuurlijk laat ik hem zo nooit alleen, want ik zou niet graag hebben dat hij vast komt te zitten achter een tak met die lijn.


De eerste keren probeerde Mylo steeds zo dicht mogelijk bij de achterdeur te gaan zitten, met als duidelijke boodschap ‘Ik wil naar binnen’ (wat ik persoonlijk wel leuk vond omdat dit bevestigd dat hij graag binnenzit). Maar na een tijdje kon zijn nieuwsgierigheid en zijn liefde voor de zon het winnen. En vanaf dan lag Mylo regelmatig samen met mij buiten.




Hij heeft nu zelfs een favoriete bloemperkje, waar hij zowel een plasplaats (= zandstrook), krabpaal (= klein boompje), drinkplaats (= bol met waterfontein), slaapplaats in de zon (= tussen de bodembedekker) en slaapplaats uit de zon (= onder klein struikje) heeft. Hij had er ook nog een eetplaats gevonden, nl. de lelies, maar nadat ik er achtergekomen ben dat deze uiterst giftig zijn voor katten, hebben we die heel snel verwijderd. Mylo's gezondheid gaat voor op een mooie tuin!


8 opmerkingen:

  1. Wat een mooierd! Ik nam onze oude poest nog wel eens mee naar buiten aan een tuigje..stukje lopen. Aah fail fail fail want madame ging in de struiken enz, dat heb ik toen maar even geskipt haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! :) Haha, ja, wij hebben de lijn zo vastgemaakt zodat hij vooral heel veel gras heeft en alleen in een paar kleine struikjes kan. Maar ik moet ook af en toe zijn spinnenweb ontwinden hoor :p

      Verwijderen
  2. Ooh wat heerlijk om te zien hoe hij zo geniet van het buiten zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk om te zien! Leuke site heb je ook! :D Senna gaat nu af en toe ook naar buiten, ook nog aan een tuigje, want ik durf haar ook niet echt los te laten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!!
      Met een tuigje kunnen ze ook genieten hé en dat is beter voor onze gemoedsrust en hun veiligheid ;)

      Verwijderen
  4. Ach wat leuk, je ziet hem echt genieten! Hoe oud was jou kat toen je hem voor het eerst een tuigje aan deed? Onze kat is tien en ik vraag me toch af of hij niet wat gaat flippen als ik hem probeer een tuigje aan te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe oud Mylo was weet ik niet exact, want ik heb hem uit het asiel geadopteerd (kijk bij het overzicht maar eens voor zijn adoptieverhaal), maar hij was in ieder geval al wel volwassen. Het aanleren van een tuigje heeft volgens mij ook niets te maken met de leeftijd van een kat. Mylo reageerde in het begin ook allesbehalve enthousiast hoor en nu maakt hij er geen probleem meer van :). De truc is volgens mij om het heel langzaam op te bouwen, veel geduld te hebben en je kat telkens met iets leuk bezig te houden terwijl die het tuigje aanheeft (een spelletje of lekker eten ofzo). Op die manier gaat je kat positieve associaties maken en is hij niet zo gefocust op het ontsnappen uit het tuigje. Veel succes!

      Verwijderen

Google+