Review van de kattenhengel Crunchy Feather

Om Mylo’s adoptieverjaardag te vieren in augustus, was ik op zoek naar een leuk nieuw speelgoedje voor hem. Ik kwam uit bij de kattenhengel Crunchy Feather. Deze hengel is in mijn ogen een beetje het deluxe model van de Bird hengel.

De hengel basis bestaat uit een lange dikke plastieken staaf met een buigzaam einde. Je krijgt twee hangers erbij waarvan één met veren en ritselend papierachtig ding (volgens de beschrijving noemt dit kroesband) en één met twee soorten veren. Er hangen veel meer pluimen aan dan bij de Bird hengel en je kat krijgt dus een ‘dikkere prooi’ om mee te spelen.

Ik kocht de hengel bij Zooplus en daar kost het 11,9 euro. Vrij duur voor een hengel (zeker in vergelijking met de Bird hengel en de Cat charmer hengel), maar persoonlijk vind ik hem zijn geld wel waard.

Zoals ik vorige week schreef is Mylo dol op veren en lintjes. Hij was dus dolgelukkig toen hij deze hengel met veren én lintjes zag!! Hij is er echt zot van! Voordeel is ook dat de lintjes een beetje ritselen, waardoor je de hengel ergens achter kan laten verdwijnen en dan wat geluid kan maken om je kat te lokken. Een beetje verstoppertje, maar dan met een hengel.

Ik ben heel enthousiast over deze hengel, maar een nadeel is wel dat de plastieken koord waarmee de hanger aan de staaf hangt, nogal snel breekt als je er wat wild mee speelt. Dat ontdekte mijn zus toen ze iets té enthousiast met Mylo en de hengel aan het spelen was. Gelukkig kan je dit eenvoudig op te lossen door het uiteinde van de plastieken koord rond de hanger te knopen en kan je er zo nog lang mee spelen.

Als ik eerlijk ben, zag de hengel er wel een beetje anders uit dan ik had verwacht. Op de site van Zooplus lijkt het namelijk dat beide hanger tegelijk aan de hengel hangen, maar dat is blijkbaar niet de bedoeling. De tweede hanger is een reserve hanger die je eraan kan hangen als de andere versleten is.

De tweede hanger bestaat uit twee soorten pluimen. Op zich wel mooi en leuk, maar het leek mij toch een beetje een teleurstelling voor Mylo na de hengel met veren én lintjes. Ik bedacht dat ik er eigenlijk nog altijd de hengel van kon maken die ik dacht dat het ging zijn. En dus knoopte ik de tweede hanger bij aan de hengel. Een super idee, al zeg ik het zelf ;). Het leuke hieraan is, dat als Mylo één hanger gevangen heeft, je nog altijd met de andere hanger kan bewegen. Hierdoor geraakt hij afgeleid en laat hij de eerste hanger los, waardoor je zijn ‘prooi’ kan laten ontsnappen. Het zorgt dus voor een extra moeilijkheidsgraad en extra plezier.



En natuurlijk ook nog even een filmpje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+