Neusje wrijven...

Zoals ik eerder al schreef heeft Mylo last van een chronisch snotneusje. En hierdoor heeft hij een vreemde, maar ook schattige gewoonte aangeleerd: zijn neusje wrijven.

Ik vermoed dat zijn neusje vaak jeukt en daarom vind hij het heerlijk als je je vinger naar hem uitsteekt zodat hij zijn neusje eraan kan wrijven. Maar ook puntige voorwerpen gebruikt hij regelmatig als ‘krabstok’ voor zijn neus. Hij is zelfs zo verwend geworden dat hij af en toe aan zelfbediening doet en je vinger naar hem toe trekt, zodat hij met zijn neusje kan wrijven.



Ik ben daar ondertussen zo gewoon aan geworden dat ik soms vergeet dat dit geen ‘normaal’ kattengedrag is. Een tijdje geleden bezocht ik zo de dierenwinkel Zowizoo. Ik was heel enthousiast toen ik zag dat er maar liefst twee katten vrij rondliepen in de winkel. Eén van de katten was precies de krabpalen aan het promoten, want ze ging om de zoveel tijd op een andere krabpaal liggen. Toen ze even later aandacht kwam zoeken, stak ik uit gewoonte mijn vinger uit naar haar. 
De kat duwde niet met haar neusje tegen mijn vinger, zoals Mylo zou doen, maar keek mij heel raar aan. Het was toen dat ik besefte dat ik totaal geïndoctrineerd ben door Mylo’s rare, maar schattige gewoonte om zijn neusje te wrijven. Hoe zeggen ze dat nu weer op twitter? Ohja #fail ;).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Google+